Kommentarer til <i>Spil: The HYDRA Engine</i>Kommentarer til Spil: The HYDRA Engine Tilbage til Hovedsiden

Gå tilbage til Spil


KOMMENTARER (4)

1:   Atriedi Geek Culture-skribent. Klik for at læse mere om Morten Petersen The HYDRA Engine   20. aug 2008 08:11
Det lyder spændende, men hvor godt mon det kommer til at fungere i praksis? Det må nogle af de lidt mere grafik-nørdede udtale sig om.

Cue Anders...
 
 
2:   odin Geek Culture-skribent. Klik for at læse mere om Anders Petersen Rigtig spændende.   20. aug 2008 15:12
Havde det koncept været præsenteret i detaljer uden rent faktisk at have et kørende bevis, ville jeg have ment, at der simpelthen var for mange usikkerheder og magi indvolveret til at det ville ende som andet en vapourware. Men hot damn, det er godt gået. Jeg håber det ryger i marken til næste år og glæder mig til at se det med egne øjne.

Min eneste bekymring er, at det banker bunden ud af ATIs og Nvidias upsale-bestræbelser. Crossfire og SLI-løsningerne er jo super praktiske for Nvidia og ATI i forhold til det permancehungrende markedssegment i og med at det effektivt set binder brugerne til de to kamphaners respektive brands. Derfor har jeg en skummel mistanke om, at de hver især vil forsøge at modarbejde et tiltag som Lucids.
Selv om jeg gerne vil være romantisk, har jeg svært ved at forestille mig en verden hvor ATI og Nvidia ser smilende til, mens forbrugerne spæder til med konkurrentens produkter for at give et deres eksisterende kort et performance-skub. Også selvom det potentielt set kunne skabe et endnu større salg for begge, når folk ikke længere føler sig bundet.
Svar: #3
 
3:   RockBear Geek Culture-skribent. Klik for at læse mere om Peter Paaske Juul @2   20. aug 2008 15:20
Det står der jo faktisk, at man ikke kan. Forskellige ATI-produkter eller forskellige Nvidia-produkter - ikke blandinger.
 
 
4:   odin Geek Culture-skribent. Klik for at læse mere om Anders Petersen Achraaa.   20. aug 2008 15:52
Jeg fik skippet Q&A-delen og overså derfor den temmelig afgørende oplysning. "a completely GPU-independent graphics scaling technology" ender jo så som en kvart sandhed. Ærgerligt, men det virkede godtnok også utroligt om de dels havde lavet en wrapper-løsning til problemet med dobbelte drivere og samtidig havde fået en nærmest lineær performanceforøgelse uden overhead fra softwareløsningen. Det er dog stadig et spændende projekt.
 
 





SKRIV EN KOMMENTAR 

Du skal være logget ind for at kunne sende kommentarer. Gå til login-siden og klar detaljerne dér eller login med Facebook.


Friends help you move. Real friends help you move bodies.
-- Ukendt