Kommentarer til <i>Elektronik og legetøj: PSP2 - VITA</i>Kommentarer til Elektronik og legetøj: PSP2 - VITA Tilbage til Hovedsiden

Gå tilbage til Elektronik og legetøj


KOMMENTARER (150)

Forrige side12345678Næste side
101:   Michmach @99   27. feb 2012 21:02
Hehehe, jeg ryger direkte ned til laveste fællesnavner, namecalling og lastnamecalling, når NFI tvinger mig på køretur til Næstved. ;o)

Jeg gæsteanmelder gerne, da jeg agter at gå all-in på PS Vita, for den er alt det jeg både elskede og savnede ved PSP (undtagen patter).
 
 
102:   jantj Utroligt at ingen har kommenteret det endnu   27. feb 2012 23:27
men Sonys videomaskiner brugte altså Betamax bånd;-)
Svar: #103
 
103:   RockBear Geek Culture-skribent. Klik for at læse mere om Peter Paaske Juul @102   28. feb 2012 01:04
Men er det ikke fortid nu? Sony er da holdt op med at bruge proprietære formater, ikke?

... PFFFFFFFTTHTHGHGGGGG hahahahahaa
 
 
104:   CSW Geek Culture-skribent. Klik for at læse mere om Christian S. Wittus @100   28. feb 2012 07:49
Det var akkurat dét, jeg mente med, at det går fremad :)
 
 
105:   goth Geek Culture-skribent. Klik for at læse mere om Stig H. Jacobsen Memorycards   28. feb 2012 10:38
Jeg kan slet ikke forstå, hvorfor man ikke bare har designet Vita'en til at bruge SD-kort eller et andet standardformat. Det var jo ikke ligefrem sådan, at Sony's memorystick var en kæmpe success - eller fornuftigt prissatte - eller en god idé til at starte med.
Svar: #106
 
106:   the LU @105   28. feb 2012 10:46
Simpelt: Piratsikring, hastighed (du kan få pænt langsom flash-hukommelse i standardformaterne) og så naturligvis det faktum at så kan man kontrollere priserne.
Svar: #109
 
107:   jacob_tf Deja vu?   28. feb 2012 11:05
Fed hardware til rimelig pris, proprietært format til høj pris, sløve loadetider og halvdyre spil.

Det er ikke en relancering af PSP vel? You could have fooled me :-)
Svar: #108
 
108:   CSW Geek Culture-skribent. Klik for at læse mere om Christian S. Wittus @107   28. feb 2012 12:28
Hehe. Personligt er jeg bare stået af det transportable ræs, med mindre det gælder småspil på en iPhone. Det er for besværligt at slæbe maskinerne med sig rundt, når man alligevel altid har en telefon i lommen og mine drenge har sådan set også lagt DSi'erne fra sig til fordel for iPad'erne herhjemme/i bilen. Og med hundredevis af spil til hjemmekonsollerne i huset kan jeg desværre slet ikke forestille mig at investere i dedikerede håndholdte konsoller mere.

Jeg tror dog forsigtigt på Vitas langsigtede succes i højere grad end både PSP og 3DS, der jo begge havde/har et vist momentum, men hvad ved jeg. Markedet er i hvert fald et ganske andet anno 2012, så det skal blive spændende at se udviklingen.
 
 
109:   jens Geek Culture-skribent. Klik for at læse mere om Jens Mogensen @106   28. feb 2012 15:31
hastighed

Jeg mener der var nogen der havde lavet en test der viste at de nye Vita-kort faktisk er langsommere end standard SD-HC kort. Det er rimelig pinligt.
Svar: #110
 
110:   jacob_tf @109   28. feb 2012 18:19
Ifølge denne tråd og andre sider jeg har set, svarer de i hastighed til Class 4, hvilket er noget med 15MB/s read og 4MB/s write. Jeg tror ikke jeg har nogen memory cards der er så sløve.

Tilsvarende 4-5x hurtigere kort koster ca. 1/3 af det Sony vil have. Man græmmes.

Og som om et proprietært format vil bekæmpe piratkopiering? Se på NDS. Piratkort koster nærmest ingenting og kan nemt fås.
Svar: #111
 
111:   odin Geek Culture-skribent. Klik for at læse mere om Anders Petersen @110   29. feb 2012 00:16
"Tilsvarende 4-5x hurtigere kort koster ca. 1/3 af det Sony vil have. Man græmmes."

Men så kan du jo glæde dig til at SONY om et år lancerer en ny serie kort med hurtigere hastigheder til en opskruet premium-pris.

"Og som om et proprietært format vil bekæmpe piratkopiering? Se på NDS."

Helt enig. Et proprietært medie kommer ikke til at forsinke processen overhovedet. Og da slet ikke når det er baseret almindelig tilgængelig teknologi. Som altid bliver det krypteringen og alle de gemte, obskure sikkerhedsprodcedurer som tager tiden. Og hvis historien har lært os noget som helst, går der ikke mange måneder før den første gruppe poster en "Hello World"-video. Derefter går der de sædvanlige 8-12 måneder fra mod-prototype til produktion inklusive etablering af samarbejde med subcontractors, produktion og forhandlere. Kan det klares i ren software som andre jailbreaks, tager det kortere tid.

Og lang tid før det, vil Kina allerede have fundet ud af at lave billige memkort-knockoffs, så der vil dét problem i det mindste være løst for forbrugerne.
 
 
112:   Michmach Køb dit program i foyeren.   29. feb 2012 07:59
Velkommen til Geek Culture Amatørscenens uropførsel af Grumpy Old Men.

Det er sjovt at spille PS Vita. Launchtitlerne er langt over niveau for den slags og maskinen er enogtyve forskellige slags cool og lækker.

Bare så vi har det i mente, inden vi begraver maskinen helt og holdent. ;o)

Svar: #114
 
113:   jacob_tf Grumpy Old Men 2   29. feb 2012 08:23
Det var skam også sjovt at spille på PSPen og den var da vildt cool da den kom.

Launchtitlerne til Vita ER flotte og flere af dem pænt gode - men priserne er stadig for høje. Omend jeg sukkede lidt over WipeOut (og skurrede over de sindssyge loadetider).
 
 
114:   odin Geek Culture-skribent. Klik for at læse mere om Anders Petersen @112   29. feb 2012 09:04
Tag ikke fejl: Jeg skal have en. Og hvis jeg skal vende den om og tale om de positive ting ved maskinen, kunne jeg fylde et meget langt indlæg. Jeg kan ikke huske en launch hvor så mange ting har været gjort rigtigt. Stort set alt sidder lige i skabet denne gang. Godt design, fed hardware, den helt rigtige pris, kanon launch-lineup. Jeg er egentlig kun - som de fleste - bekymret for timingen og hvordan den vil klare sig i et marked, hvor folk virker mere end almindeligt forvænte og tilfredse med simple, touch-baserede snacks til 6kr. på devices som de allerede bærer på sig 24/7.
Svar: #115 Opdateret: 29. feb 2012  
 
115:   RockBear Geek Culture-skribent. Klik for at læse mere om Peter Paaske Juul @114   29. feb 2012 09:29
simple, touch-baserede snacks til 6kr

Herunder digitale udgaver af brætspil, som man ellers lægger 3-400 kr. for. Der er altså mere end "digitale snacks" i den pakke.
Svar: #117 #118
 
116:   jacob_tf Man bruger tit udtrykket...   29. feb 2012 10:02
"Too little, too late". Med Vitaens ellers meget gennemførte hardware tænker jeg dog mere "too much, too late".

Men hey, jeg HÅBER da på succes, selv om jeg dårligt orker at slæbe rundt på mere end telefon og tablet. Og nu da iPad 3 er lige om hjørnet, ja så er min penge mere draget af den, frem for Vitaen. Jeg har spillet mere på min iPad 2 på 3 måneder end jeg nåede at spille på PSPen gennem hele dens levetid.
 
 
117:   CSW Geek Culture-skribent. Klik for at læse mere om Christian S. Wittus @115   29. feb 2012 11:49
Jeg tror slet ikke Vitaens målgruppe kender ordet "brætspil".
 
 
118:   trez Geek Culture-skribent. Klik for at læse mere om Thomas Würgler @115   29. feb 2012 12:39
Meget, meget mere. Det er godt nok begrænset, hvor mange spil jeg er blevet færdig med på iOS. Dels på grund af de rå mængder, men så sandelig også på grund af, hvad der er tilgængeligt.

Det fulde Grand Theft Auto 3 eller Bard's Tale som var fulde PC-spil for et par år siden? Helloes. Final Fantasy 1-3? Tager mere end fem minutter. Det samme gør de nye titler fra Square-Enix i øvrigt også - og de er ikke helt ringe. Phoenix Wright-spillene? Tjah, der er måske ikke 12 timer i dem, men det er ikke ligefrem i snack-størrelse. Call of Cthulhu tager også sin tid. Man kunne blive ved med at remse op i timevis. Selv snack-agtige spil som Death Rally er der jo vildt mange timer i med achievements og multiplayer. Kan vi snart rykke forbi fasen, hvor vi lader som om alt på iOS, Android og WP er mobilspil ala Angry Birds?

Ja, Uncharted og co. er p.t. foran hvad vi ser på iOS/Android/WP rent teknisk, men jeg vil gætte på, at det varer under et år, før Vita igen er gammel hat og skal klare sig på opfindsomhed og pris mod ret overvældende konkurrence fra mobilmarkedet - for slet ikke at tale om Nintendos IP.

Jeg håber bestemt, at de holder sig ovenvande længe nok til at blive gangbar på sigt med Vita. Den ser unægteligt lækker ud, og jeg vil gerne have en undskyldning for at købe en (udover "shiny new!"). Det tror jeg sådan set også, at den gør/får.
Svar: #119 Opdateret: 29. feb 2012  
 
119:   RockBear Geek Culture-skribent. Klik for at læse mere om Peter Paaske Juul @118   29. feb 2012 13:18
Der er et punkt, hvor Vitaen sparker monster-meget røv ift. mobiler og tablets: Touch Control er bare ikke godt nok til rigtig meget. Og at styre med accelerometre? mere gimmick end brugbart indtil videre.
Svar: #125
 
120:   ljorg Geek Culture-skribent. Klik for at læse mere om Lars Jørgensen Teh ræson   29. feb 2012 13:48
Er det ikke meget simpelt? Prissæt Vita til et niveau, hvor den ser billig ud. Tab penge på hvert salg. Sælg ved siden af en vital komponent, men prissæt den, så man genvinder tabet på salget af Vita'en. Lad være med at tale for højt om memorykortet, så folk ikke opdager taktikken før det er for sent.
Svar: #121
 





Forrige side12345678Næste side

SKRIV EN KOMMENTAR 

Du skal være logget ind for at kunne sende kommentarer. Gå til login-siden og klar detaljerne dér eller login med Facebook.


Tangina: This house is clean.
-- Poltergeist