Quake 3 Arena
Har du læst min anmeldelse af Unreal Tournament? Godt, for så kan jeg korte denne anmeldelse kraftigt ned. Hvad vi har her er basalt set det samme spil. Og dog.
Det er nemlig ikke helt så godt på visse områder. Jo det kører skam mere end flydende, og banerne ser fabelagtigt gode ud, men: Der er ikke de samme muligheder for at tilpasse modstanderne efter ens behov, som i UT. Det giver mig et uhyrligt problem, da jeg ikke er hardcore Quake-spiller: Enten er bot’erne for lette eller også er de for svære. Damn. Og våbnene? De gør sit arbejde, men for mig har de ikke den “feel”, som UTs våben har. Smag og behag. …Andre vil vende disse argumenter mod UT, og det er deres ret.
Desuden mangler Q3A nogle af de forskellige muligheder som UT har (bl.a. Dominion og Assault) “out of the box”. Der går dog ikke lang tid før multiplayer-serverne rundt om i verden har rettet op på det, hvilket er netop, hvad min konklusion påpeger:
Spiller man Q3A over internettet kan ting som bot’ernes AI være ligegyldig og så er det KUN op til den enkelte spiller at vælge efter sin egen smag – teknisk og spilmæssigt er spillene på linie. Spiller man kun mod computeren (you sad bastard), så mangler Q3A lige den “edge”, som UT har.